تبلیغات
بهائیت شناسی - غلط املائی رهبران بهائی - 7 z
بهائیت شناسی
www.Baha9.ir
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما

" بسم الله الرّحمن الرّحیم "
اینجانب تلاش می کنم با استفاده از کتابهای رهبران بهائی، احکام، اعتقادات و تناقضات بهاء و عبد البهاء و شوقی را از کتابهای آنها استخراخ کرده با سند و مدرک در اختیار این فرقه گمراه قرار دهم، تا حقیقت بر آنان روشن گشته به آغوش اسلام عزیز باز گردند.
وَ السّلَامُ عَلَی مَن اِتَّبَعَ الهُدَی.
« بابائی »
جستجو


دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
logo-samandehi
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
ارسال شده در 1394/02/31 ساعت 08:43 توسط بابائی
                                

                                              یک کتاب و چندین غلط

 

     بهائیان راه شناخت انبیاء را چهار چیز می دانند، که اگر مدّعی نبوّت این چهار چیز را دارا باشد او پیامبر است و الا نیست، یکی از آن چهار چیز کتاب است که مدعی نبوت باید داشته باشد. کتابی که از طرف خداوند متعال بر او نازل شده است. اما کتابی که بر حسینعلی نوری نازل شد، پُر از اشتباه و غلط می باشد، و این نشان دهنده دروغگوئی این مدعی پیامبری قرن نوزدهم است.

 

     حسینعلی بهاء در کتاب اقدس صفحه 97 سطر 2 می نویسد:« قد حضرت لدی العرش عرائض شتّی من الذین آمنوا و سئلوا فیها الله ربّ ما یری و ما لا یری ربّ العالمین. لذا ما نزّلنا اللوح و زیّنّاه بطراز الأمر لعلّ النّاس باحکام ربّهم یعملون». یعنی عریضه های مختلفی بعرش (پیشگاه میرزا حسینعلی که عرش خدای حسینعلی نوری است) رسیده و مؤمنین از خدای جهانیان پرسیده اند که ( کتاب احکام و قوانین و دستوراتی نوشته شود) این است که این کتاب را نوشته  و آن را به سبک امر و حکم  زینت دادیم تا مردم به احکام پروردگار خود عمل کنند.


    جناب حسینعلی بهاء در این جملات معجزه آسا واقعاً اعجاز کرده که چنین جملاتی را بر زبان رانده است. قد حضرت، حضور نامه برخلاف استعمال فصحاء است. عرائض شتّی، بمعنی عرائض پراکنده شده و متشتت است، نه بمعنی مختلف که مقصود حسینعلی بهاء است. لدی العرش، شاید از باب قلب المؤمن عرش الرحمن است، ولی در این صورت هم حضور عریضه لدی القلب بی معنی است. سئلوا فیها، مسئول عنه ذکر نشده است. فیها الله، عریضه متوجه بعرش است و خطاب و سؤال از خدا و این دو قسمت با هم جور نیستند. در صورتی که مؤمنین با عرش طرف هستند نه با خداوند. و اگر منظور از عرش تخت حسینعلی نوری باشد، پس خدا هم خود او خواهد بود. ربّ ما یّری و ما لا یری، این اوصاف در این مقام کاملاً بیوجه و بی جهت و برخلاف بلاغت کلام است. بطراز الأمر، اطلاق کلمه امر به اوامر و احکام و قوانین الهی برخلاف استعمال فصحاء است. لعلّ النّاس باحکام ربهم یعملون، نزول لوح وسیله و سبب تعلم و یاد گرفتن است نه وسیله عمل کردن.

 

     ملاحظه می کنید که حسینعلی نوری مازندرانی در این چند سطر کلامش چندین غلط فاحش داشته که بنظر بنده رسیده تا چه رسد بسمع و نظر ادباء و فصحاء عرب.


 برای دیدن دو نسخه از کتاب اقدس روی ادامه مطلب کلیک کنید.


مشخصات کتاب اقدس، حسینعلی نوری (بهاءالله)

http://upir.ir/951/Baha9/1_9849f.jpg

http://upir.ir/951/Baha9/2_90e4c.jpg

صفحه 97 سطر 2

http://upir.ir/951/Baha9/97.jpg

نسخه دیگر کتاب اقدس صفحه 28 سطر 11

http://upir.ir/951/Baha9/28_e8507.jpg


موضوع : غلط املائی رهبران بهائی ,