تبلیغات
بهائیت شناسی - ربیع یا جمادی z
بهائیت شناسی
www.Baha9.ir
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما

" بسم الله الرّحمن الرّحیم "
اینجانب تلاش می کنم با استفاده از کتابهای رهبران بهائی، احکام، اعتقادات و تناقضات بهاء و عبد البهاء و شوقی را از کتابهای آنها استخراخ کرده با سند و مدرک در اختیار این فرقه گمراه قرار دهم، تا حقیقت بر آنان روشن گشته به آغوش اسلام عزیز باز گردند.
وَ السّلَامُ عَلَی مَن اِتَّبَعَ الهُدَی.
« بابائی »
جستجو


دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
logo-samandehi
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
ارسال شده در 1395/10/2 ساعت 08:36 توسط بابائی

                              نهم ربیع یا پنجم جمادی؟


    در تمام کتب تاریخی این فرقه ضاله آمده است که علی محمد شیرازی در شب چهارشنبه پنجم جمادی الاولی سال 1260 هجری در شهر شیراز و نزد ملا حسین بشروئی ادعا کرد که من جانشین و باب امام زمان هستم و به اصطلاح بهائیان علی محمد شیرازی برای ملاحسین بشروئی اظهار امر کرد.


    شوقی ربانی قرن بدیع در صفحه 43 سطر 5 می نویسد: «این ابلاغ عظیم در لیله پنجم جمادی الأولی سنة 1260 هجری قمری مطابق با 22 می 1844 میلادی در بیت مبارک در شهر شیراز واقع شد».


    عبدالبهاء در کتاب مکاتیب جلد 2 صفحه 138 سطر 4 می نویسد: «بنص شریعت الهیه و أمر مبرم پنجم جمادی الأولی روز مبعث حضرت اعلی روحی له الفداست... پس جز ذکر بعثت حضرت اعلی روحی له الفدا درآنروز یعنی یوم پنجم جمادی الأولی جایزنه (نیست)».


     عبدالبهاء همچنین در کتاب مکاتیب جلد 5 صفحه 227 سطر 9 می نویسد: «دیروز که روز پنجم جمادی الأولی یوم بعثت حضرت اعلی بود».


     اشراق خاوری در کتاب تلخیص تاریخ نبیل زرندی صفحه 414 سطر 9 می نویسد: « نوروز مطابق بود با روز پنجم جمادی الأولی 1266 که عید بعثت حضرت اعلی هم بود».


    اشراق خاوری وی همچنین درباره گفتگوی علی محمد شیرازی با ملاحسین بشرویه ای در صفحه 49 سطر 18 می نویسد: « پنجم جمادی هزار و دویست و شصت هجری بود... در آینده این شب و این ساعت از بزرگترین اعیاد محسوب خواهد شد».


    و در صفحه 43 سطر 17 می نویسد: « این جریان که ذکر شد، شب پنجم جمادی الأولی سال 1260 هجری بود».


    و در نهایت که بعدها ادعا کرد من خود امام زمان هستم که ظهور کردم، به اتفاق کتب علمای شیعه مثل کتاب اصول کافی مرحوم کلینی، شهادت امام حسن عسکری در روز هشتم ربیع الاول 260 هجری اتفاق افتاد و علی القاعده علی محمد شیرازی که خود را امام دوازدهم شیعیان معرفی کرده، باید روز نهم ربیع الاول سال 260 هجری اظهار امر می کرد. نه سال 1260 هجری؛ بر فرض اینکه هزار سال بعد ظهور کرده باید در روز نهم ربیع الاول 1260 هجری ظهور می کرد نه پنجم جمادی الاولی 1260 هجری؛ بهائیان این فاصله 58 روز (از نهم ربیع الاول 1260 هجری تا پنجم جمادی الاولی 1260 هجری) را چگونه توجیه می کنند؟


برای دیدن کتاب قرن بدیع، مکاتیب عبدالبهاء و تلخیص تاریخ نبیل زرندی و اصول کافی روی ادامه مطلب کلیک کنید.


مشخصات کتاب قرن بدیع، شوقی  ربانی

1.jpg

2.jpg

کتاب قرن بدیع،
صفحه 43 سطر 5



مشخصات کتاب مکاتیب عبدالبهاء جلد 2

http://s8.picofile.com/file/8277937092/%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%A8.jpg

http://s9.picofile.com/file/8277936934/%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%A8_2.jpg

مکاتیب عبدالبهاء جلد 2
صفحه 138 سطر 4


مشخصات کتاب مکاتیب عبدالبهاء جلد 5





کتاب مکاتیب عبدالبهاء جلد 5 صفحه 227 سطر 9



مشخصات کتاب تلخیص تاریخ نبیل زرندی، اشراق خاوری

http://s8.picofile.com/file/8277940300/%D8%AA%D9%84%DB%8C%D8%B5.jpg

http://s9.picofile.com/file/8277940650/%D8%AA%D9%84%D8%AE%DB%8C%D8%B5_2.jpg




http://s9.picofile.com/file/8277941126/%D8%AA%D9%84%D8%AE%DB%8C%D8%B5_4.jpg

کتاب تلخیص تاریخ نبیل زرندی،
صفحه 414 سطر 9



کتاب تلخیص تاریخ نبیل زرندی،
صفحه 49 سطر 18



کتاب تلخیص تاریخ نبیل زرندی، صفحه 43 سطر 17



کتاب اصول کافی، جلد دوم از مرجوم کلینی





فهرست مندرجات جلد دوم، صفحه 508

http://s8.picofile.com/file/8277953100/%D8%AC%D9%84%D8%AF_2.jpg

اصول کافی جلد 2 صفحه 430 سطر 6




موضوع : حقیقت بهائیت ,